22 Aralık 2013 Pazar

KALEM SURESİ BİZE NE ANLATIYOR?

KALEM SURESİ BİZE NE ANLATIYOR?




1-Allah’ın kaleme ve yazılanlara yemin etmesini
2-Yeminden sonra önemli bir gerçeği
3-Muhammed a.s’ın Müşriklerin iddia ettiklerinin aksine mecnun, cinlenmiş, kendini bilmez biri olmadığını
4-Muhammed a.s’ın aklı selim sahibi bir kişi olduğunu
5-Muhammed a.s’ın mecnun olmamasının nedeninin Rabbinin nimeti sayesinde olduğunu
6-Muhammed a.s’a bitmez tükenmez mükafat verileciğini
7-Muhammed a.s’ın güzel bir ahlaka sahip olduğunu
8-Kimin fitneci kimin mecnun, kimin ahlaklı olduğunu en iyi Allah’ın bildiğini
9-Kimin doğru yolda olduğunu, kiminde sapıklık içinde yaşadığını en iyi Allah’ın bildiğini
10-Vahyi yalanlayanlara, İslam düşmanlarına, Müşriklere ve Kafirlere itaat edilmemesi, onların sözlerini dikkate almamayı
11-Kafirlerin her zaman uzlaşma arayışında olduklaını, din konusunda Müslümanlardan tavizler koparmaya çalışacaklarını
12-Tavizin tavizi doğuracağı gerçeğini aklımızdan çıkarmamamız gerektiğini
13-Çok yemin eden, basit düşünceli, insanları çekiştiren, koğuculuk yapan,insanları hayırlı işlerden alıkoyan,laf getirip götüren, kusur ve ayıp araştıran,başkalarının hakkına giren, zorba ve saygısız olan,malına ve iktidarına, soyuna sopuna güvene ve kendisine ayet okununca “geçmişlerin masalları” diyen kimselerden uzak durulması gerektiğini
14-Bahçe sahipleri malla denendiği gibi herkesin malla deneneceğini
15-Bahçe sahipleri kıssasında insanlar için ibret olduğunu
16-Yaptığımız işlerde her zaman Allah’ı hesaba katmamız gerektiğini ve “inşallah”ı unutmamak gerektiğini
17-Atalardan gelen, İslama ters olmayan güzel gelenek olduğu zaman onu devam ettirmek gerektiğini
18-Allah’ın isterse ürünleri bol vereceğini, isterse ürünleri yok edebelileceğini
19-Başımıza gelen müsibetlerden dersler çıkarmamız gerektiğini
20-Bahçe ve tarlalardan kaldırılan hasatlarda fakirlerin de payının olduğunu
21-Verilmesi gereken zekatları vermekten kaçınılmaması
22-Pasif iyi olmanın yeterli olmadığını
23-Pasif iyiler , kötülerin kötülüklerini engellemezse ya da onlara uyum sağlarsa, onlar gibi olacağını, onların akibetini paylaşacağını
24-Allah’ı tesbih etmenin tesbih çekmekle alakalı olmayıp, O’nun emirlerini yerine getirmekle olduğunu
25-Dünyada iken pişman olmanın faydası olacağını, Allah’ın affedeceğini ama ölüm anında pişmanlığın fayda vermeyeceğini
26-İnsanlar arasında paylaşma ahlakı tesis edilmesi gerektiğini
27-İnsanların bencilliği ve cimriliği felakete neden olabileceğini
28-Ahiretteki azabın dünyadaki azaptan daha şiddetli olacağını
29-İnsanlara verilmesi gerekenleri vermeyip, alavere –dalavere ile insanların elinden alınmaması gerektiğini
30-Herkesin hesabı olmakla birlikte Allah’ın hesabı olduğu gerçeğini unutmamayı
31-Allah’ın rahmetin mahrum bırakılmamak için Allah’ın emirlerine riayet etmemiz gerektiğini
32-Yapılan hatalardan sonra hatayı fark etmenin de bir erdem olduğunu
33-Allah’ın emirlerini yerine getirmemek, insanı tuğyana götüreceğini
34-Allah’tan sakınan kimselere cennet vaat edildiğini
35-Müslümanlar ile mücrimlerin(suçluların) Allah katında eşit olamayacağını, aynı kategoride değerlendirilmediğini
36-Hüküm verirken Allah’ın kitabına göre hüküm verilmesi gerektiğini
37-İnsanların kafalarına göre hüküm sahibi olmaya yeltendiğini
38-Kafirlerin savunduklarının hiçbir dayanağının olmadığını
39-Kafirler yandaşlarını toplasalar bile İslam’ı engelleyemeceklerini
40-Dünyada iken secde etmeyenlerin, Ahirette hiç secde edemiyeceklerini
41-Kafirlerin Ahirette zillet içinde olacağını
42-Peygamberlerin yaptıkları tebliğ karşılığında halktan hiçbir ücret ve menfaat temin etmediğini
43-Gaybın anahtarın Allah’a ait olduğunu
44-Sabırsızlık gösterip tebliğden vazgeçilmemesi gerektiğini
45-Peygamberlerin de stratejik hata edebileceğini
46-Rabbin nimeti olmazsa kınanmaktan kurtulunamayacağını
47-Allah’ın seçtiği kimselerin Salih kimseler olduğunu
48-Allah’ın tevbeleri kabul ettiğini
49-Kafirlerin peygamberi gördüklerinde ve zikri işittiklerinde hınçla baktıklarını, gözlerini kin kapladığını
50-Kur’an’ın alemler için bir hidayet olduğunu, İslamın yöresel bir din olmayıp evrensel bir din olduğunu ANLATIYOR

Hiç yorum yok: