17 Şubat 2009 Salı


ALLAH’A NELERDEN SIĞINACAĞIZ?

1-Cahillikten
Musa milletine: «Allah muhakkak bir sığır boğazlamanızı buyuruyor» demişti; «Bizi alaya mı alıyorsun?» dediklerinde de: «Cahillerden olmaktan Allah'a sığınırım» dedi.2/Bakara-67
2-Hakkında Bilgimiz Olmayan Şeyi İstemekten
«Rabbim! Bilmediğim şeyi Senden istemekten Sana sığınırım. Beni bağışlamaz ve bana merhamet etmezsen kaybedenlerden olurum» dedi.11/Hud-47
3-İnsanların Kötülük Yapmasından
Demişti ki: «Gerçekten ben, senden Rahman (olan Allah) a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma) .»19/Meryem-18
4-Şeytanın Kışkırtmasından
De ki: «Rabbim! Şeytanların kışkırtmalarından Sana sığınırım.»23/Müminun-97
Onu doğurduğunda, Allah onun ne doğurduğunu bilirken «Ya Rabbi! Kız doğurdum. Erkek, kız gibi değildir, ben ona Meryem adını verdim, ben onu da soyunu da, kovulmuş şeytandan Sana sığındırırım» dedi.3/Ali İmran-36
5-Yaratılanların-Karanlığın-Büyücülerin ve Hasedcilerin Şerrinden
Ben, ağaran sabahın Rabbine sığınırım. yarattığı şeylerin şerrinden, Karanlığı çöküp bastırdığında bir gecenin şerrinden, Ve düğümlere üfleyen (büyücü)lerin şerrinden.»113/Felak Suresi
6-İnsanların ve Cinlerin Şerrinden-Vesvesecilerin Şerrinden
De ki: Sığınırım ben, insanların Rabbine, İnsanların malikine, İnsanların ilâhına, O sinsi vesvesecinin şerrinden. Gerek cinlerden, gerek insanlardan.114/Nas Suresi

Hiç yorum yok: